Wednesday 13 April 2022

Lapangan Terbang Antarabangsa Perth T1


Lapangan Terbang Antarabangsa Perth, Terminal 1. Tidak sebesar yang kita sangkakan. Dari keluar perut kapal terbang sehingga ambil bagasi, hanya memerlukan 20 minit. Mungkin yang lama adalah pemeriksaan bagasi. Setelah selesai semua perkara tersebut. Barulah dengan lega hati keluar di ruang ketibaan. Di situ boleh tajamkan mata, panjangkan tengkuk mencari kenalan, saudara, mahupun jurupandu pelancong.

*                     *                      *
PROMOSI homestay & kereta sewa murah di Instagram @homestayzperth 
atau wasap +6011-37068905
*                     *                      *

Bagi mereka yang waktu ketibaan, hampir dengan waktu solat fardhu. Jangan risau, kerana pihak pengurusan lapangan terbang Perth ada menyediakan ruang solat berserta tempat wudhu (Quiet Room) berhampiran ruang ketibaan. Jika anda masih di dalam ruang kastam dan imigresen, boleh solat di ruang menukar lampin bayi (Parenting Room), ruang itu kurang di gunakan.  Insya Allah.

Laman sesawang Perth International Airport, klik sini.

 Sumber Google: Pelan Lantai Terminal 1, Lapangan Terbang Antarabangsa Perth

Arah kiblat, hampir umpama nusantara, cuma perlu ke arah kanan sedikit, iaitu putar arah jam dengan jarak sejengkal. Secara teknikal adalah 295.60 darjah dari Utara mengikut pusingan jam.

 Sumber Google: Arah Kiblat di Perth

WIFI Percuma. Ya, anda boleh akses ke wifi internet berkelajuan tinggi secara percuma selama 3 jam. Anda boleh akses sejurus anda keluar dari pintu pesawat. Selamat mencuba.

Iklan:
Klik pada gambar untuk ke pautan iklan.




~~~~~~~~~~~~~
Ingin tahu apa yang orang lain kerap baca di Ziarah Perth.
Jangan ketinggalan dalam mendapat info berkaitan Perth.
Senarai Topik WAJIB baca mengenai Perth bulan ini. Klik disini.